La Casa de la Vila

L'edifici

ANTECEDENTS

La casa de la vil·la era, originalment, l’escola de nens de Vilanova. Va estar uns anys en desús i després va esdevenir seu de l’Associació de Veïns. Amb la independència local, el 12 de febrer de 1984, va canviar la seva funció per l’actual. El creixement del poble i el transcurs dels anys han fet implícit i necessari el creixement, també, del propi edifici consistorial, que ha tingut diverses ampliacions.

AMPLIACIONS I REMODALACIONS

L’Ajuntament de Vilanova del Vallès es troba situat en un edifici municipal que ha anat experimentant diferents ampliacions i remodelacions al llarg dels anys. La construcció original, anterior als anys 50, ha viscut una transformació contínua i sostinguda en el temps. Aquesta transformació ha consistit, primer, en grans ampliacions. I després, també, en diverses remodelacions i reformes interiors de més o menys abast. 

A mode de petit resum, i sense tractar-se d’un llistat exhaustiu (no hi apareixen totes), es pot dir que aquestes ampliacions i remodelacions implementades als llarg dels anys han consistit, fonamentalment:

Pel què fa a les d’ampliacions:

Anys 90 -  Ampliació en planta de l’Ajuntament

  • Construcció d’un nou volum de planta baixa i planta pis, al costat de la petita i modesta construcció original anterior als anys 50. L’Ajuntament quadruplica la superfície disponible per atendre als ciutadans, doblant en planta i en alçada el discret volum original.
  • La zona antiga de la planta baixa es comunicava amb la nova a través d’una porta corredissa 
  • L’ampliació en planta baixa es comunicava amb la planta primera amb una escala interior des de la zona dels consultoris mèdics i que arribava a la sala de reunions. Aquest primer pis es va utilitzar inicialment com a local social (abans de disposar del Centre Cultural) i s’hi feien festes i diferents cursos. 

Anys 2000  - Ampliació en alçada de l’Ajuntament. 

  • Primera remunta per la construcció de la zona de la torre, amb coberta a quatre vents (2000).
  • Segona remunta per l’addició d’una planta segona sobre la primera ampliació en planta de planta baixa i una planta pis (2003).

Pel què fa a les remodelacions dutes a terme al llarg dels anys cal dir que aquestes han anat molt lligades a la creació i/o al trasllat de determinats serveis municipals, per tal que tingués lloc la seva millora:

  • Implantació d’un Consultori Local a la planta baixa de l’Ajuntament.
  • Implantació de la Policia Local a la planta baixa de l’Ajuntament després del trasllat del servei amb la construcció del nou Centre d’Assistència Primària (CAP).
  • Implantació del taulell d’atenció general a la planta baixa després del trasllat de l’antiga Sala de Plens al nou Centre Cultural del poble.
  • Remodelació dels espais del Cadastre i creació del CPD, centre de processament de dades informàtiques municipal.
  • Remodelació de la planta primera per a la millora de la zona dels Serveis Generals, creació de despatxos i eliminació d’arxius.
  • Implantació del servei de gestió d’ingressos a la planta baixa després de la integració amb el servei del cadastre renovat.
  • Remodelació de la zona de Serveis Tècnics
  • Obertura de la zona d’atenció al ciutadà en planta baixa i integració a l’Ajuntament dels Serveis Socials Municipals. Nova OAC.
  • Remodelació de zones d’arxiu per a la creació del despatx d’informàtica.
  • Creació d’un punt TIC, d’accés informàtic per al ciutadans al vestíbul d’entrada.

Totes aquestes actuacions han anat encaminades a millorar les condicions generals i particulars de l’atenció ja sigui directa o de segon nivell al ciutadà i han comptat sovint amb l’ajuda d’altres Administracions públiques en el seu finançament, ja fos total o parcial.

De les actuacions dutes a terme més recentment per part de l’Ajuntament, l’obertura i ampliació de tota l’àrea d’atenció directa i general a les persones, l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (nova OAC) ha estat un canvi ben significatiu i apreciat per haver comportat l’atenció més personalitzada a taula i no a taulell, reportant, en definitiva una millora qualitativa en el servei rebut en primera instància per part de qualsevol ciutadà. 

La millora dels espais d’atenció al públic feta en la línia esmentada ha generat una proximitat i una major comoditat, alhora que un salt en la transformació, modernització d’espais aliniada amb els salts tecnològics i els avenços en la societat del coneixement, etc.

L’esforç de millora continuada en la forma en què es desenvolupa l’atenció a les persones que s’acosten a les dependències municipals reporta no només el benefici palpable del seu comfort immediat sinó així mateix, una millora igualment qualitativament important en la millora de la percepció i la confiança dels ciutadans en la seva Administració, essent una peça clau del bon govern que ha d’acompanyar el servei públic, especialment al món local on l’interès de qualsevol consulta es produeix en una situació d’immediatesa i de major proximitat, per definició.

Contacte Ajuntament i oficines

Darrera actualització: 16.04.2024 | 14:42
Darrera actualització: 16.04.2024 | 14:42