Ple extraordinari urgent (14/01/2026)

Dimecres, 14 de gener de 2026

 

Dimecres 14 de gener de 2026 es va celebrar un Ple extraordinari urgent de l’Ajuntament de Vilanova del Vallès amb dos punts a l’ordre del dia: la justificació de la convocatòria d’urgència i la resolució de les al·legacions i aprovació definitiva del Pressupost municipal per a l’any 2026.

La sessió va estar presidida per l’alcaldessa Roser Colomé Soler i va comptar amb l’assistència del secretari municipal Manuel Ramal Mata.

Van assistir-hi tots els regidors i regidores de la corporació, a excepció del senyor Francisco Javier Fernández Rey, regidor d’Impulsem, i del senyor Sergi Ruiz, regidor d’Unitat per Vilanova, que van excusar la seva absència. Un cop acreditada la constitució vàlida del Ple, es va iniciar la sessió amb el debat dels punts inclosos a l’ordre del dia.

 

Justificació de la urgència de la convocatòria

La sessió es va iniciar amb la justificació de la convocatòria d’urgència. Es va exposar que el 8 de gener va finalitzar el període d’exposició pública del Pressupost municipal 2026, durant el qual s’han presentat al·legacions i reclamacions.
Es va argumentar que la manca d’aprovació definitiva del pressupost impedeix dur a terme determinades tasques ordinàries essencials en matèria d’intervenció i economia durant el mes de gener. Així mateix, es va informar que recentment s’ha incorporat a l’Ajuntament una interventora, que ha assenyalat com a requisit prioritari disposar del pressupost aprovat. També es va recordar que el primer Ple ordinari no estava previst fins a finals de mes.

La declaració d’urgència es va sotmetre a votació i va ser aprovada amb els vots favorables d’Impulsem i del PSC, i el vot en contra d’Unitat per Vilanova, que va considerar que la urgència no havia estat suficientment justificada ni concretats els aspectes que no es poden executar sense pressupost.

 

Resolució d’al·legacions i aprovació definitiva del Pressupost 2026

Tot seguit, es va passar al segon punt de l’ordre del dia: la resolució de les al·legacions i reclamacions presentades i l’aprovació definitiva del Pressupost municipal per a l’any 2026, que va quedar aprovat amb 7 vots a favor (Impulsem i PSC) i 4 en contra (Unitat per Vilanova).

Durant el període d’informació pública es van presentar tres escrits:

  • Un de l’Associació de Participació Ciutadana Vilanova Oberta, representada pel seu president, el senyor Lluís García.
  • Un segon escrit d’una ciutadana, la senyora Montserrat Pasqual.
  • Un tercer escrit del senyor Sergi Ruiz, regidor d’Unitat per Vilanova.

D’acord amb l’informe de Secretaria de 9 de gener, la proposta elevada al Ple va desestimar les al·legacions i reclamacions presentades. Pel que fa als dos primers escrits, es va indicar que no s’ajusten a cap de les causes taxades que estableix la Llei reguladora de les hisendes locals. Quant a l’escrit presentat pel regidor Sergi Ruiz, es va fer constar que la normativa vigent no legitima els regidors per presentar al·legacions en aquest tràmit concret, sense perjudici d’altres vies de participació previstes.

Sense més assumptes a tractar, es va donar per finalitzada la sessió extraordinària urgent.

 

Darrera actualització: 20.01.2026 | 08:22