La presentació de la sol·licitud de preinscripció per al curs 2025-2026 es farà de manera telemàtica des del 8 i fins al 22 de maig de 2025, ambdós inclosos.
Les famílies que no puguin fer la presentació telemàtica es podran adreçar, a partir del 8 de maig, al telèfon o correu electrònic de l'escola i, amb la cita prèvia obtinguda, podran fer la preinscripció de manera presencial fins al 22 de maig de 2025.
Accés al tràmit telemàtic:
https://tpvescola.com/pasarela_formulari_preformulari.aspx?cmd=FDIbzKleOha3QH0aXHIwQvwTiaie%2FR49D9wkh1ylVXikvtUrbZ4zcs4DXARUI%2Bu3&ver=1
Per més informació podeu consultar la web de gencat per conèixer tot el procés i els criteris de puntuació: Inici. Preinscripció. Curs 2025-2026 (gencat.cat)
L’Escola Bressol Municipal La Baldufa és un servei de l’Ajuntament de Vilanova del Vallès, que té la finalitat de donar suport a les famílies en el procés de creixement i desenvolupament integral dels seus fills/es; creant un clima ric en estímuls i situacions educatives, lúdiques, socials i sanitàries que permetin a l’infant avançar en el seu procés d’autonomia. És un servei públic a la petita infància i la família, des de la vessant educativa, psicosocial i de salut.
Els principis que regeixen la Baldufa són els d’una escola:
Des de la Baldufa es treballa a través de la pedagogia Pikler, un mètode que busca fomentar la llibertat, el respecte i l’autonomia dels infants a través dels següents principis
L’EBM La Baldufa disposa de 82 places per infants, que es distribueixen de la següent manera:
I0 - Nadons
I1 - Mitjans
I2 - Grans
Franja d’edat
De 0 a 1 any
D’1 a 2 anys
De 2 a 3 anys
Nombre de grups
2*
2
Ràtio màxima d'infants per grup
8
13
20
Nombre de mestres
Una tutora i mig suport
* Actualment només està obert un grup de nadons.
El servei de menjador compta amb cuina pròpia, gestionada a través de l'empresa externa F.Roca. Els menús es preparen en base a les recomanacions alimentàries per la franja de 0 a 3 anys de la Generalitat de Catalunya, tot sempre prioritzant que els productes emprats a la cuina siguin frescos, de proximitat, ecològics i de temporada.
El monitoratge de l'espai de dinar el porten a terme les mateixes educadores del centre.
L’equip de La Baldufa participa a diferents espais de coordinació municipals. Aquests són:
- Consell Escolar Municipal: és un organisme de consulta i participació dels diferents centres educatius de Vilanova i l’Ajuntament que es troba un cop per trimestre. Aquest té una funció´´o de coordinació i assessorament, així com també la capacitat d’elevar informes i propostes a les institucions educatives del municipi.
- Consell Escolar de Centre: és un òrgan de participació de la comunitat escolar que vetlla pel govern del centre. En aquest, hi ha representants de tots els col·lectius que intervenen en la comunitat educativa: direcció, educadores, famílies i administració pública. La seva funció principal és la de participar en la presa de decisions en relació a aquells temes importants per al funcionament i organització del centre: projecte educatiu, programa general, calendari escolar, etc.
- Comissió social: òrgan de coordinació entre la direcció del centre, Serveis Socials de l’Ajuntament i la unitat de pediatria del Centre d’Atenció Primària de Vilanova del Vallès pel tractament de casos d’infants que precisen d’una atenció específica per les circumstàncies que les envolten.
- Eduxarxa410: espai transversal de coordinació entre les diferents àrees de l’Ajuntament, els centres educatius i les famílies de Vilanova, pel tractament de temes d’interès general del municipi en l’àmbit educatiu.
A més dels espais de coordinació i participació, la Baldufa també disposa de la col·laboració amb bels següents agents:
- Escola La Falguera: un grup reduït d'infants dels cursos de 4rt, 5è i 6è assisteixen a l'escola bressol algunes tardes. Aquestes visites s'inclouen dins el projecte d'Ambients de l'escola on els infants coneixen altres espais del municipi. Aquestes tardes que estan a l'escola bressol es treballa amb alguna proposta que ells mateixos proposen.
- Centre de desenvolupament infantil i atenció precoç de Granollers (CDIAP): professionals del centre acudeixen de manera periòdica per observar i avaluar habilitats psicomotrius, cognitives i de desenvolupament en general d’aquells infants que inicialment poden presentar algunes dificultats. En aquests casos es treballa de manera coordinada amb les famílies i les educadores del centre per poder acompanyar a l’infant de la manera que es consideri més adequada.
- Associació de Famílies d'alumnes (AFA): a través d’aquesta es vehiculen algunes de les festivitats que s’organitzen al centre com són el caga tió, la festa de final de curs, Sant Jordi, etc.