Sol.licitud de llicència d'obres majors
Tipus d'obres sotmeses a llicència municipal d'obres majors:
- Nova construcció d’edificis unifamiliars, plurifamiliars i industrials.
- Reforma i/o ampliació de tot tipus d’edificis amb modificació de la seva configuració arquitectònica.
Necessiteu tenir certificat digital pel tràmit telemàtic. Informació sobre certificats digitals.
TERMINIS DE VIGÈNCIA
- 2 anys des de la rebuda de la notificació de l’aprovació de la llicència municipal d’obres majors.
TAXES
Segons el que disposen les Ordenances Fiscals municipals vigents:
- Ordenança Fiscal núm. 3. Impost sobre construccions, instal·lacions i obres
- Ordenança Fiscal núm. 12. Taxa per llicències urbanístiques
Cal aportar:
-
Imprès de sol·licitud obra major
- Fotografies de l’estat actual del lloc on s’han de realitzar les obres
- Fotografies del front de la parcel·la on s’apreciï l’estat actual de la via pública
- Fotocòpia del NIF o CIF del sol·licitant
- Fotocòpia de l’últim rebut de l’IBI de la finca o certificat de l’oficina virtual del cadastre
- Dades del constructor
- Programa de Control de Qualitat
- Designació del Coordinador de Seguretat
- Assumeix de direcció d’obra, visat i signat per tècnic competent
- Assumeix de direcció d’execució material d’un tècnic competent
- Estudi Bàsic de Seguretat i Salut, o bé Estudi de Seguretat i Salut en el cas que el pressupost de les obres sigui superior als 326.000€. (compliment Decret 1627/1997, disposicions mínimes de seguretat i salut a les obres de construcció).
- Full d’estadística de l’edificació
-
Projecte tècnic en suport digital, visat i signat per tècnic competent i pel promotor (*1), amb el següent contingut:
- Memòria descriptiva de les obres, amb justificació dels paràmetres urbanístics.
- Plànol d’emplaçament a escala 1/1000 o 1/2000 de les Normes Subsidiàries (TR any 1994).
- Aixecament topogràfic de tota la parcel·la, signat per topògraf competent.
- Plànol de situació amb el topogràfic modificat per la implantació de l’habitatge, incloent tanques, murs, terraplens, rampes, i arbrat existent.
- Tres seccions longitudinals i tres transversals de tota la parcel·la, indicant perfil existent i perfil modificat, les tanques, murs, terraplens, talussos i rampes, grafiant les cotes del terreny veí i del carrer i límits de propietat.
- Plànols a escala de plantes, alçats i seccions amb acotació ARM.
- Alçat complert de la tanca del carrer i la de veïns.
- Projecte tècnic de telecomunicacions en cas d'habitatge plurifamiliar o agrupació de més de quatre habitatges unifamiliars.
- Base topogràfica del solar amb la implantació de la nova construcció en format digital
(*1) - En cas que el document no estigui visat, cal aportar assegurança de responsabilitat civil del tècnic, i document de col·legiació del tècnic.
- Per la tramitació administrativa de la llicència d’obres és suficient el Projecte Bàsic complert, amb tots els documents establerts a la LOE i al CTE. Abans de l’inici de les obres caldrà aportar el projecte d’execució.
- Sol·licitud registrada de la Llicència de clavegueram municipal, en cas que les obres sol·licitades requereixin connectar-se a la xarxa pública de clavegueram
- Autorització de la comunitat de veïns (en el cas que les obres afectin elements comunitaris de l’edifici)
- Autorització dels organismes competents respecte dels elements implicats en obres, si és el cas (Carreteres, ACA...)
-
Altra documentació:
En el cas d’haver d’ocupar la via pública amb bastides, contenidors o saques de recollida de runes, camions, etc., durant un període de temps determinat mentre s’estiguin executant les obres, caldrà tramitar la DECLARACIÓ I AUTOLIQUIDACIÓ D’OCUPACIÓ DE VIA PÚBLICA.
Canals de tramitació:
-
Telemàticament
(Adjunta la documentació que cal aportar a la instància genèrica)
Tramitar ara